تاریخچه برند والنتینو|Valentino

 

کمپانی VALENTINO در سال 1959 توسط Valentino garavani در رم ایتالیا تاسیس شد.

شکل گیری برند والنتینو

والنتینو کلمنته لودوویکو در می ۱۹۳۲ در شهر ووگرا به دنیا آمد. او طراح موفق ایتالیایی و موسس کمپانی و برند والنتینو SPA میباشد. او در جوانی ایتالیا را برای تحصیل و یاد گرفتن هنرهای زیبا ترک کرد و به پاریس رفت.
در آنجا در مدرسه عالی هنر های زیبا و بعد در سندیکای مد در فرانسه به تحصیل پرداخت. وی پس از بازگشت به کشورش یکی از تاثیرگذارترین افراد در ایتالیا شد و از رئیس جمهور ایتالیا نشان شایستگی دریافت کرد.
والنتینو قبل از تاسیس برند خودش با برند هایی چون ژاک فت و بالنسیاگا همکاری میکرده است. او با کمک پدر و دوستش اولین گام ها را برای برندش برداشت و برند اختصاصی خودش را با نام والنتینو SPA راه اندازی کرد

وی با کمک پدر و بعدها یکی از دوستان نزدیکش به نام Giancarlo Giammetti این برند را راه اندازی کرده و  به موفقیت های زیادی دست یافتند.
هنگامی که Giammetti شراکت را با والنتینو آغاز کرد، وی در وضعیت بد مالی و در حال ورشکستگی بود اما با کمکهای Giammetti به روزهای خوب خود رسیدند.
اولین حضور بین المللی والنتینو در سال ۱۹۶۲ در فلورانس بود که پایتخت مد ایتالیا در آن زمان بشمار می رفت. اولین فشن شو والنتینو جوان در کاخ پتزی مورد استقبال بی نظیری قرار گرفت.
در سال ۱۹۶۸ پس از موفقیتهای فوق العاده والنتینو و به مناسبت پیروزی هایی که در عرصه طراحی مد و تجارت بدست آورده بود لوگو ” V ” برای این برند طراحی شد.

اواخر دهه ۶۰میلادی از وی بعنوان استاد طراحی یاد می شد و جایزه Neiman Marcus که معادل جایزه اسکار در زمینه مد بود را دریافت کرد و همین امر افراد مشهور دنیا را از قبیل: فرح دیبا، بیگم آقا خان، ژاکلین کندی، الیزابت تیلور و پرنسس مارگارت را به سمت والنتینو کشید،در سال ۱۹۹۸ امتیاز این برند به کمپانی HDP و سپس به کمپانی Marzotto غول نساجی ایتالیا در میلان فروخته شد.
عطر و ادکلن برند والنتینو – Valentino
والنتینو اولین عطر از مجموعه های نفیس عطرو ادکلن خود را با نام والنتینو کلاسیک در سال ۱۹۷۸معرفی كرد و وارد دنیای عطر و ادکلن شد که در اين زمينه نيز موفقيت های بسياری را از آن خود کرد.

والنتینو در همان ابتدا تناژ خاصی از رنگ قرمز را انتخاب کرد که بسیار معروف شد و بعضی ها به آن red valentino میگفتند. او هرساله در فشن شو های خود یک لباس قرمز طراحی میکند.

این برند ایتالیایی در کشور هایی از جمله پاریس، آمریکا و اسپانیا خانه های مد خود را راه اندازی کرده است. یکی از دلایل مشهور شدن وی در آمریکا این هست که بانوی اول آمریکا ژاکلین کندی از طراحی های این برند خوشش آمد و لباس خود را از والنتینو تهیه کرد.

 

بحران های برند  والنتینو

والنتینو در سال ۲۰۰۷اعلام کرد که در سال۲۰۰۸ این برند ورشکست خواهد شد و خود او در سال ۲۰۰۸بازنشت خواهد شد. این کمپانی به رئیس شرکت فیات فروخته شد. البته والنتینو در این سالها ارتباط نزدیکی با شرکت داشت و بسیار فعال بود.
در سال۲۰۰۷او اعلام کرد که آخرین شوی خود را در ماه ژانویه ی سال جاری برگزار می کند. این شوی نهایی در موزه رودین در پاریس برگزار شد.
این برند بعد از والنتینو طراحان دیگری را در خود قرار داده و همچنان راه موفقیت خود را طی میکند.
ماریا گرازیا با همکاری پیر پائولو پیکیولی توانستند درامد والنتینو را به یک میلیارد دلار برسانند. این دو در سال۲۰۱۶از یکدیگر جدا شدند، ماریا گرازیا به خانه مد دیور پیوست و در حال حاضر تنها مدیر والنتینو است.
والنتینو در سال
۲۰۱۲ نمایشگاهی از اثار والنتینو برگزار کرد که مورد توجه فعالان این عرصه قرار گرفت